Tunele Wiki
Advertisement
Uwaga! ten artykuł to zaledwie zalążek!

Jeżeli masz jakieś pożyteczne informacje lub grafiki, możesz rozbudować ten artykuł, używając opcji "Edytuj".
Tunele: Otchłań
Otchłań.jpg
Okładka
Nazwa książki Tunele: Otchłań
Autorzy Roderick Gordon, Brian Williams
Wydawnictwo Chicken House
Ilość stron 577
Poprzedni tom Tunele: Głębiej
Następny tom Tunele: Bliżej

Tunele: Otchłań (ang. Tunnels: Freefall) - trzeci tom serii Tunele. Tytuł w oryginalnej wersji oznacza "swobodne opadanie" i jest aluzją do spadania w Otchłani.

Will, Chester, Elliott i Bartleby budzą się zatopieni w olbrzymiej grzybowej masie, która zamortyzowała ich upadek. Cal niestety nie przeżył, zaś Elliott jest w bardzo poważnym stanie. Rozbitkowie napotykają Kolonistkę Martę, która od wielu lat żyje wewnątrz przepaści. Kobieta zaprowadza ich do swojej chaty, by im pomóc, jednak Will po czasie  z pewną pomocą zdaje sobie sprawę, że coś jest nie tak. Wyruszają, by zdobyć lekarstwo dla przyjaciółki i odkrywają fascynujące rzeczy. Okazuje się, że mają za plecami szpiegów. Will zostaje oddzielony od Chestera, Marty i Elliott i ma okazję spełnić swoje marzenie. Szybko okazuje się, że nie jest tak kolorowo, jednak musi ocalić siebie i bliskich. Wszystko wydaje się wracać do nienormalnej, ale do kontrolowanej rzeczywistości. Ale tylko się wydaje.

Celia Burrows w końcu staje na nogi po oskarżeniach i plotkach morderstwa własnej rodziny i postanawia dowiedzieć się co tak zajęło jego męża Rogera, że zaginął. Analizuje jego notatki pozostawione w domu i gazety, które kupował. Udaje się w miejsce jego pracy i spotyka tam człowieka, z którym naukowiec miał styczność. Spotyka się z nim, by móc rozwiązać zagadkę, jednak jest za późno, kiedy orientuje się, że jest na celowniku Styksów, których uważała za wybujałą wyobraźnię. Kiedy spotyka osoby, które na własne oczy widziały i przeżyły piekło jej świat ponownie zostaje wywrócony do góry nogami.

Części[]

  1. Bliżej, dalej
  2. Chata Marty
  3. Zaginiony okręt
  4. Podziemna przystań
  5. Znowu w Highfield
  6. W drogę
Advertisement